שוק עורכי הדין בישראל מוצף ותחרותי מאוד, כיצד יכול משרד עורכי דין לזכות בחשיפה תקשורתית ולהתבלט על פני מתחריו? קיימים בארץ כמה וכמה משרדי יחסי ציבור המעניקים שירותי יחסי ציבור לעורכי דין.
בשנים האחרונות, יותר ויותר עורכי דין מבינים, כי לפעילות המשרד ערך תקשורתי רב שניתן לנצל, בייחוד כאשר על שולחנם מונחים תיקים מעניינים וחשובים. יתרה מכך, במקרים בהם מדובר בתיקים בעלי עניין ציבורי לסיקור התקשורתי השפעה רבה בכל הנוגע לעיצוב דעת הקהל ו"הכוונה" של הדיון הציבורי שיתפתח בעקבות החשיפה.
כאמור, עם הבנת הצורך וזיהוי הפוטנציאל הרב שגלום בחשיפה תקשורתית, עורכי דין רבים בוחרים להיעזר בשירותיו של משרד יחסי ציבור, שאמור בין היתר להעביר מידע לתקשורת ולפעול ליצירת סיקור תקשורתי סביב המידע המועבר על ידו. מה משמעות הדברים עבור לקוחותיו של עורך הדין, במקרים בהם אותו מידע נוגע אל ההליך המשפטי שמתנהל בעניינם?
אין פסול בכך שעורכי דין מציגים את טענות לקוחותיהם בפני התקשורת, בייחוד כאשר הדבר נועד לקדם את אינטרס הלקוח. אולם, ישנם מקרים שונים בתכלית, בהם עורכי דין או אנשי יחסי ציבור מטעמם פועלים ליצירת חשיפה תקשורתית "על הגב של הלקוח" ולא בהכרח מתוך נאמנות לאינטרסים שלו.
אחד הקשיים עליהם יעידו רוב משרדי היח"צ נובעים מהקושי לכמת הצלחה בתחום זה. האם הצלחתה של עבודת יחסי ציבור לעורכי דין נמדדת על פי מספר הפעמים בהם זכה הלקוח לחשיפה בתקשורת? לפי מספר הלקוחות שפנו אליו בעקבות החשיפה?
משרדי יחסי ציבור רבים אינם מתעכבים במענה על שאלה זו ושמחים להגיש ללקוחותיהם בסוף כל חודש תיק קטעי עיתונות, כעדות לעבודתם המקצועית.
לכאורה, כולם נשכרים מהעסקה, רק שהלקוחות החדשים לא ממהרים להתקשר אל משרד עורכי הדין ולהיעזר בשירותיו, איש לא השקיע טיפת מחשבה בתהליך של מיתוג ונוכחות אסטרטגית בכל כלי התקשורת.
כמעט נוח לשכוח שתמונה בעיתון חדשות יומי זה מחמיא מאוד, אלא שהמטרה המרכזית, לרוב, היא יצירת חשיפה שתסייע למשרד עורכי הדין להרחיב את מעגל לקוחותיו.
מומלץ כי עורכי דין הבוחרים להיעזר בשירותיו של משרד יחסי ציבור לעורכי דין יוודאו כי אנשי המקצוע בשירותם הם אנשים אמינים, מקצועיים ובעלי היכרות מעמיקה עם עולם התקשורת הישראלי. עבודת יח"צ מקצועית אינה מסתכמת בהקלדת הודעות לעיתונות ושליחתן לעיתונאים, בשביל להגיע לתוצאות אמיתיות נדרש תהליך מתוכנן ואסטרטגי.